Gruppi di ricerca

Choices of adoption/non-adoption of new ICT tools

I prodotti della ricerca a oggi sono i seguenti:

(a) Cobelli N., Chiarini A., “Improving customer satisfaction and loyalty through mHealth service digitalization: New challenges for Italian pharmacists”, TQM Journal, 2020 early cite (DOI: 10.1108/TQM-10-2019-0252).

(b) Cobelli N., Wilkinson G., Cassia F., Ugolini M.M., “Wine consumers’ attitude towards online wine purchasing: A comparison between South Africa and Italy”, Perfect drink, perfect place: enjoying the magic of wine and the delights of wine places, Desenzano D.G. (BS), Italy, 19-20 January 2019.

(c) Cobelli N., Wilkinson G., “Online wine purchasing: A comparison between South Africa and Italy”, TQM Journal, 2020 early cite (DOI: 10.1108/TQM-10-2019-0242); (d) Cobelli N., Du X., Sustainable wine purchasing behavior in China: Applying and extending the Theory of Planned Behavior, Proceedings, Sinergie-SIMA Conference Management and Sustainability: Creating shared value in the digital era, Sapienza University of Rome, Italy, 20-21 June 2019, pp. 1-5, ISBN: 97888943937-12, DOI: 10.7433/SRECP.EA.2019.25.

Componenti: Nicola Cobelli (referente - Università degli Studi di Verona), Roberto Burro (Università degli Studi di Verona), Andrea Chiarini (Università degli Studi di Verona), Georgina Wilkinson (MD Vinifera- South Africa), Xiaowen Du (MD Vinifera - China).
Referenti
Nicola Cobelli

Roberto Burro
Professore associato (Dipartimento Scienze Umane)
Nicola Cobelli
Ricercatore a tempo determinato
Andrea Chiarini
Professore associato
Marta Maria Ugolini
Professore ordinario
Argomento Area di ricerca
Branding Marketing
Marketing
Business-to-business branding Marketing
Marketing
Business to business management Marketing
Marketing
Certificazioni ISO 14001, ISO 45001-SA8000 Responsabilità sociale d'impresa ed etica aziendale
CSR, sustainability and business ethics
Comportamento del consumatore di prodotti alimentari e vitivinicoli Marketing
Marketing
Enterprise 4.0 e digital transformation Marketing
Marketing
Hospitality Gestione del turismo
Tourism management
M31 - Services management and marketing Marketing and Advertising, Marketing
Operations Management Logistica e gestione della supply chain
Logistics and supply chain management
Operations Management ed Industry 4.0 Logistica e gestione della supply chain
Logistics and supply chain management
Pianificazione strategica nelle località turistiche Gestione del turismo
Tourism management
Psicofisica Metodi di ricerca nelle scienze umane Psychology, Experimental
Psicologia della percezione Metodi di ricerca nelle scienze umane Psychology, Experimental
Psicologia della personalità e delle differenze individuali Metodi di ricerca nelle scienze umane Psychology, Applied
Qualità nei servizi Gestione dei servizi
Service management
Servitization e service logic Gestione dei servizi
Service management
Sistemi di eccellenza per la sanità Health care management
Health care management
Strategic operations management e performance measurement systems Governance aziendale e strategia
Corporate governance and strategy

Attività

Strutture

Condividi