Marketing Communication techniques (2007/2008)

Course not running

Course code
4S00523
Credits
10
Coordinator
Paola Signori
Teaching is organised as follows:
Unit Credits Academic sector Period Academic staff
Lezione 1 6 SECS-P/08-MANAGEMENT 2° sem lez Paola Signori
Lezione 2 4 SECS-P/08-MANAGEMENT 2° sem lez Barbara Gaudenzi

Learning outcomes

The aim of the module is to study in depth the main types of enterprise communication, analysing the subject under the Marketing prospective towards a proper Communication Mix, with a peculiar management and control of the communication result. The student will be enable to have the right instruments to understand the dynamics which lead to an organization communication decision, planning, management and evaluation.

Syllabus

The course will take place in italian. See the main description for details of the programme.

Assessment methods and criteria

The examination consists of an oral exam.

Reference books
Author Title Publisher Year ISBN Note
FABRIS G. La comunicazione d'impresa, Dal mix di marketing al communication mix (Edizione 1) Sperling & Kupfer 2003 8820035189
Meroni V. Pianificare la pubblicità. Manuale delle tecniche piu' avanzate di comunicazione, pianificazione pubblicitaria e verifica dei risultati (Edizione 1) Franco Angeli 2003 8846443179 In caso di difficile reperimento del libro è possibile studiare in alternativa il testo di Signori P.
Signori P. Visioni, percorsi e verifiche nel controllo manageriale. Applicazioni al marketing e alla comunicazione. McGraw-Hill 2008 9788838666421 Il testo indicato può essere considerato come sostitutivo del Meroni (testo fuori produzione).
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