Marketing Communication techniques - Lezione 1 (2007/2008)

Course not running

Course code
4S00523
Name of lecturer
Paola Signori
Number of ECTS credits allocated
6
Academic sector
SECS-P/08 - MANAGEMENT
Language of instruction
Italian
Location
VERONA
Period
2° sem lez dal Feb 18, 2008 al May 24, 2008.

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Lesson timetable

Learning outcomes

The aim of the module is to study in depth the main types of enterprise communication, analysing the subject under the Marketing prospective towards a proper Communication Mix, with a peculiar management and control of the communication result. The student will be enable to have the right instruments to understand the dynamics which lead to an organization communication decision, planning, management and evaluation.

Syllabus

The course will take place in Italian. See the main description for details of the programme.

Reference books
Author Title Publisher Year ISBN Note
FABRIS G. La comunicazione d'impresa, Dal mix di marketing al communication mix (Edizione 1) Sperling & Kupfer 2003 8820035189
Meroni V. Pianificare la pubblicità. Manuale delle tecniche piu' avanzate di comunicazione, pianificazione pubblicitaria e verifica dei risultati (Edizione 1) Franco Angeli 2003 8846443179 In caso di difficile reperimento del libro è possibile studiare in alternativa il testo di Signori P.
Signori P. Visioni, percorsi e verifiche nel controllo manageriale. Applicazioni al marketing e alla comunicazione. McGraw-Hill 2008 9788838666421 Il testo indicato può essere considerato come sostitutivo del Meroni (testo fuori produzione).

Assessment methods and criteria

The examination consists of an oral exam.

Teaching aids

Documents

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