Marketing Communication techniques (2008/2009)

Course not running

Course code
4S00523
Credits
10
Coordinator
Barbara Gaudenzi
Teaching is organised as follows:
Unit Credits Academic sector Period Academic staff
1 - lezione 6 SECS-P/08-MANAGEMENT Secondo semestre Paola Signori
2- lezione 4 SECS-P/08-MANAGEMENT Secondo semestre Barbara Gaudenzi

Learning outcomes

The aim of the module is to study in depth the main types of enterprise communication, analysing the subject under the Marketing prospective towards a proper Communication Mix, with a peculiar management and control of the communication result. The student will be enable to have the right instruments to understand the dynamics which lead to an organization communication decision, planning, management and evaluation.

Assessment methods and criteria

Oral exam

Reference books
Author Title Publisher Year ISBN Note
FABRIS G. La comunicazione d'impresa, Dal mix di marketing al communication mix (Edizione 1) Sperling & Kupfer 2003 8820035189 Introduzione, pubblicità, brand name, punto vendita, sede manufatti edilizi, dal simbolo al sistema, identità visuale, prodotto, packaging, promozioni.
Meroni V. Pianificare la pubblicità. Manuale delle tecniche piu' avanzate di comunicazione, pianificazione pubblicitaria e verifica dei risultati (Edizione 1) Franco Angeli 2003 8846443179
Signori P. Visioni, percorsi e verifiche nel controllo manageriale. Applicazioni al marketing e alla comunicazione. McGraw-Hill 2008 9788838666421 Libro in alternativa a Meroni V. o al Fabris. Tale testo è da preparare integralmente.
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