Marketing Communication techniques (2006/2007)

Course not running

Course code
4S00523
Credits
10
Coordinator
Paola Signori
Teaching is organised as follows:
Unit Credits Academic sector Period Academic staff
lezione 1 6 SECS-P/08-MANAGEMENT 2° sem lez Paola Signori
lezione 2 3 SECS-P/08-MANAGEMENT 2° sem lez Barbara Gaudenzi
lezione 3 1 SECS-P/08-MANAGEMENT 2° sem lez Ivan Russo

Learning outcomes

The aim of the module is to study in depth the main types of enterprise communication, analysing the subject under the Marketing prospective towards a proper Communication Mix, with a peculiar management and control of the communication result. The student will be enable to have the right instruments to understand the dynamics which lead to an organization communication decision, planning, management and evaluation.

Syllabus

The course will take place in italian. See the main description for details of the programme.

Assessment methods and criteria

The examination consists of a written and oral exam.
For further information see the teacher website.

Reference books
Author Title Publisher Year ISBN Note
FABRIS G. La comunicazione d'impresa, Dal mix di marketing al communication mix (Edizione 1) Sperling & Kupfer 2003 8820035189 (Parti da preparare: Introduzione + La Pubblicità + Il brand name + Cosa c’è dietro a un punto vendita + La sede, i manufatti edilizi + Dal simbolo al sistema: l’identità visuale dell’impresa + Il prodotto + Il packaging + Le promozioni).
Meroni V. Pianificare la pubblicità. Manuale delle tecniche piu' avanzate di comunicazione, pianificazione pubblicitaria e verifica dei risultati (Edizione 1) Franco Angeli 2003 8846443179 (tutto)